Rondreizen Reageer
Home » Blogs » Rondreis Ibiza (7 dagen)

Rondreis Ibiza (7 dagen)

Bekend om zijn bruisende nachtleven, hebben we deze keer het eiland verkend met een frisse blik, op zoek naar de verborgen parels en culturele schatten. Van de levendige straten van Ibiza-stad tot de serene schoonheid van Sant Antoni de Portmany, onze reis was een mix van historische ontdekkingen, natuurlijke pracht, en natuurlijk een beetje feesten.

Of je nu een doorgewinterde Ibiza-ganger bent of het eiland voor het eerst wilt verkennen, ons verhaal zal je ongetwijfeld inspireren om je eigen unieke ervaring op dit magische eiland te creëren.

Ga met ons mee op deze zeven dagen durende reis vol ontdekkingen, van de oude Romeinse begraafplaatsen tot de luxe Cap Martinet, en alles daartussenin. Welkom op Ibiza, een eiland dat zoveel meer te bieden heeft dan alleen feesten!

🎫 Tip: Check Momondo en vergelijk vliegtickets voor de beste prijs.

🚗  Zoek je een voordelige huurauto voor deze rondreis? Klik hier voor de meest voordelige huurauto’s.

Hoogtepunten van deze rondreis

• We genieten van het levendige Ibiza-stad
  • Trekken door de bergen en langs prachtige baaien
  • Duiken in het azuurblauwe water
  • Slapen op twee verschillende locaties

Kort reisschema

Dag 1-2: Ibiza-stad (Eivissa)

Vroeger zijn we op Ibiza geweest voor de leuke feestjes en drankjes. Twaalf jaar later hebben we een fly & drive vakantie naar Ibiza geboekt. Deze keer gaan we met een andere intentie naar Ibiza toe, we willen de mooie kenmerken en bezienswaardigheden van Ibiza zien.

Onze vlucht vertrekt vanuit het Eindhovense vliegveld. Het verloop gaat soepel en we kunnen snel het vliegtuig instappen. We vliegen midden in de nacht, waardoor we de mogelijkheid hebben om lekker in de vliegtuig bij te slapen. De drie uur lange vlucht was zo voorbij. In de ochtend zijn we aangekomen op het vliegveld van Ibiza-stad (Eivissa). Alles op het vliegveld verloopt gemakkelijk en we staan snel buiten. We herinneren ons nog zo goed hoe heerlijk de warme zeelucht in ons gezicht blies.

Hippie vibes op Ibiza

De eerste dag besloten we om lekker Eivissa te verkennen. Eivissa is ontzettend levendig. Overal waar je kijkt zijn mensen en iedereen is vriendelijk. Eind van de middag moesten we bij het hotel zijn, omdat onze huurauto naar het hotel gebracht zou worden, wat overigens uitstekend geregeld was! In de avond verkennen we heerlijk het nachtleven van Eivissa. Dat twaalf jaar zo snel voorbij zijn gegaan, wat is er veel veranderd zeg, alles ziet er nu veel moderner en verzorgder uit.

🛏️ – Top hotels voor Ibiza-stad (Eivissa):

1. One Ibiza Suites (Luxe optie)
  2. Sud Ibiza Suites (Mooi interieur)
  3. Hotel Vibra Vila (Budget optie)

Dag 2: Sant Josep de sa Talaia

De tweede dag zijn we naar Sant Josep de sa Talaia vertrokken. Het stadje staat bekend om de oude Romeinse begraafplaatsen, oude Middellandse kerken en hun unieke volksdans. Het eerste dat we bezichtigen zijn de Romeinse begraafplaatsen. Wat zien deze er ontzettend gaaf uit! Het geeft ons een beetje het idee alsof we door oude reünies lopen, zoals je dat wel eens in Romeinse films ziet. We hebben hier nog even rond gelopen en zijn in de avond een hapje gaan eten. In de avond zien we een groep bewoners gezellig met elkaar overweg gaan en een vreemde dans doen. Blijkbaar was het achteraf de ‘gekke’ volksdans. Een dans die niet snel zal verdwijnen uit ons geheugen. In de avond doen we nog een paar drankjes en gaan daarna terug naar het hotel.

Rondreis Ibiza - Van baai tot baai
We gaan van baai tot baai

Dag 3: Sant Antoni de Portmany

De derde dag staat Sant Antoni de Portmany op de planning. Hier hebben we een overnachting geboekt. Sant Antoni de Portmany wordt ook wel de tweede hoofdstad genoemd. Het stadje kent een totaal aan 21.000 inwoners. In de seizoensmaanden is dit aantal minimaal verdubbeld en kun je wel zeggen dat het plaatsje leeft van de toerisme. We vinden ook dat als je op Ibiza bent, je toch wel een beetje van het uitgaansleven moet genieten. Overdag verkennen we heerlijk het stadje. Je kunt goed zien dat het erg toeristisch is. De omgeving ziet er groen en verzorgd uit. Overal zie je grote palmbomen met mooie stranden en leuke terrasjes.

De avond is aangebroken en we zijn klaar om het nachtleven van Sant Antoni de Portmany te verkennen. Het is er super druk. Het is ongelofelijk hoeveel mensen er zijn als je het vergelijkt met het leven overdag in de stad. De sfeer is echter heel gemoedelijk. Iedereen is er om een leuke tijd te hebben en daarom zijn ze ook wonderbaarlijk vriendelijk. Wat waren er veel terrasjes en discotheken. We denken zelfs dat het er drukker is dan in Eivissa zelf. Misschien heeft dit te maken met het feit dat alles dichter op elkaar zit. We hebben in ieder geval een topnacht gehad en zijn laat terug naar het hotel gegaan om onze nachtrust op te zoeken.

Geniet van deze rondreis over Ibiza

Dag 4 en 5: Port de Sant Miquel en Cala de Sant Vicente

De volgende dag is aangebroken en onze volgende bestemming is Port de Sant Miquel. Het is een vrij rustig plaatsje dat bekend staat om zijn uitzonderlijk mooie baai met grote kliffen eromheen. Bij aankomst zien we hoe helder blauw het zeewater is, echt prachtig! Wat wij al een enige tijd willen doen is jetskiën. We gaan op zoek naar een jetski verhuurder. Eenmaal één gevonden verbazen we ons hoe snel en gemakkelijk het gaat. Na een paar instructies mogen we er zonder begeleiding mee rondtoeren. Dit hadden we eerlijk gezegd niet verwacht, maar wat een bijzonder leuke ervaring. We vermaken ons hier als kleine kinderen de hele middag mee. Einde van de dag halen we een snelle hap en gaan we naar Cala de Sant Vicente waar onze overnachting geboekt is.

De volgende dag blijven we lekker een paar uurtjes langer op bed liggen. We hebben op de planning staan om overdag de wandelroutes te belopen, echter is het één van de warmste dagen van het seizoen en hebben we besloten om overdag lekker aan het strand te liggen. Eind van de middag kleden we ons om en bewandelen we de prachtig mooie wandelroutes. Wat zijn de uitzichten adembenemend, echt wonderbaarlijk hoe mooi Ibiza is. Iedereen gaat erheen om te feesten, maar wat stijgt Ibiza boven onze verwachtingen uit tot nu toe qua bezienswaardigheden. Laat in de avond eten we bij het visrestaurant Port Balansat. We horen van de lokale bevolking dat het één van de beste visrestaurants is, en wat doet dit visrestaurant zijn naam eer aan. Het eten was er verrukkelijk.

🛏️ – Top hotels nabij Cala de Sant Vicente:

1. El Somni Ibiza Dream Hotel (Luxe optie)
  2. Villa Andreuet (Mooi interieur)
  3. Apartamentos Ferrer (Budget optie)

Dag 6: Cap Martinet

De één na laatste dag is aangebroken. Onze planning is om in de ochtend en begin van de middag langs Es Canar te gaan en daarna naar Cap Martinet. Het is woensdag en dat betekent dat er een grote hippiemarkt is in Es Canar. Inmiddels zijn alle hippies wel aardig op leeftijd, maar dat haalt niet weg dat het er nog steeds erg relaxed is en de muziek je terug in de tijd laat dromen. In Es Canar lopen we nog even rond en we gaan daarna met de auto naar onze eindbestemming: Cap Martinet.

Cap Martinet is één van de meest exclusieve locaties in Ibiza. Hier staan huizen van grote celebrities. De omgeving is modern, prijzig maar vooral erg luxe. Daarom kiezen we ervoor om hier een halve dag voor uit te trekken. Na enig tijd rond te hebben gelopen begrijpen we waarom het één van Ibiza’s meest luxe plaatsen is. De huizen zijn enorm en elke huis ziet er verschillend uit. Na enige tijd gaan we terug naar Eivissa om een hapje te eten, want het eten en drinken is gewoonweg niet te betalen in Cap Martinet. Het is avond en onze laatste overnachting is een feit. We vertrekken vroeg de volgende dag en dan is het ook helaas het afscheid van Ibiza.

Dag 7: Adiós Ibiza

We hebben een ongelofelijke tijd in Ibiza gehad. Eigenlijk was het iets te kort. Als je gaat om te feesten is een week meer dan genoeg. Als je beide wilt gaan doen, zoals in ons geval, dan moet je meer dagen uittrekken dan zeven. We hadden namelijk nog wel iets meer avonden van Ibiza’s nachtleven willen genieten.

Routekaart rondreis Ibiza

Ontvang de leukste rondreizen die ik heb ontdek gratis in je inbox.

Mis geen avontuur en voeg je bij talloze andere reizigers en abonneer je op mijn gratis nieuwsbrief.

Hoi!

Ik ben Ralph, woonachtig in Spanje met mijn vrouw en kind. Roadtrips zijn mijn favoriete manier van reizen. Ik heb een aantal onvergetelijke rondreizen gemaakt, waaronder langs de Westkust van Amerika in 2014, Canada in 2015, en het noordoosten van Spanje in 2022. Daarnaast ben ik een groot fan van de diversiteit van Europa. Er is nog zoveel te ontdekken met elk land zijn unieke charme en cultuur.