Rondreizen Reageer
Home » Blogs » Rondreis Azoren (12 dagen) São Miguel

Rondreis Azoren (12 dagen) São Miguel

Deze rondreis is een samenvatting van onze rondreis over het eiland São Miguel in de Azoren. De rondreis is in totaal 12 dagen en we legden in totaal 228 kilometer af. Ga je mee op avontuur en laat je inspireren met dit reisverslag op de Azoren.

Terwijl we terugkijken op onze 12-daagse rondreis door São Miguel in de Azoren, is het moeilijk om geen heimwee te voelen naar de adembenemende landschappen, de hartelijke mensen en de voortreffelijke gastronomie die we hebben ervaren.

Deze roadtrip was meer dan alleen een vakantie; het was een avontuur in het hart van een van de mooiste eilanden ter wereld. Van de charmante straten van São Roque tot de majestueuze uitzichten van Sete Cidades, elke dag bracht een nieuwe ontdekking die ons in ontzag achterliet.

🎫 Tip: Check Momondo en vergelijk vliegtickets voor de beste prijs.

🚗  Zoek je een voordelige huurauto voor deze rondreis? Klik hier voor de meest voordelige huurauto’s.

Hoogtepunten van deze Azoren rondreis

• Bezoek aan Lagoa do Canário en Sete Cidades Lake: De adembenemende uitzichten op deze meren, omgeven door weelderige groene heuvels, boden een onvergetelijke introductie tot de natuurlijke schoonheid van São Miguel.
  • Kustrit naar Ponta da Ferraria: Een schilderachtige route langs de kust met tussenstops voor spectaculaire panorama’s en ontspanning op het strand van Mosteiros, culminerend in de warmwaterbronnen van Ponta da Ferraria.
  • Wandeling door de Vale das Lombadas: Een educatieve en inspirerende wandeling met een gids door dit beschermde gebied, waardoor we een diepere verbinding met de natuur van het eiland konden ervaren.
  • Ontdekking van Ponta Delgada: Het verkennen van de levendige straten, historische architectuur en lokale markten van Ponta Delgada bood een fascinerende blik op de cultuur en het dagelijks leven op São Miguel.
  • Cascata do Segredo en Lagoa do Fogo: De serene schoonheid en rust van deze locaties, met de verborgen waterval en het kristalheldere meer, waren hoogtepunten die de ongerepte natuur van de Azoren benadrukten.
  • Boottocht langs de kustlijn van São Miguel: Een avontuur op zee dat niet alleen een uniek perspectief op het eiland bood, maar ons ook dichter bij de maritieme flora en fauna bracht, inclusief de kans om dolfijnen en walvissen te spotten.

Kort reisschema

Beschrijving van de rondreis door de Azoren

Dag 1: Aankomst in São Roque

Onze reis begon in het charmante São Roque, waar we onze intrek namen in een centraal gelegen hotel. De middag brachten we door met een ontspannen wandeling langs de kust en het genieten van de zon op het plaatselijke strand. De dag sloten we af met een heerlijk diner in een lokaal visrestaurant, een perfecte introductie tot de Azoriaanse keuken.

🛏️ – Top hotels in en rondom São Roque:

1. Hotel Verde Mar & SPA (Luxe optie)
  2. Sao Vicente Lodge (Mooi interieur)
  3. Hotel Arcanjo (Budget optie)

Dag 2: Natuurwonderen van Sete Cidades

We verkenden Lagoa do Canário voordat we doorreden naar de adembenemende Sete Cidades meren, omgeven door weelderige groene heuvels. Het dorp Sete Cidades bood ons een warm welkom met zijn pittoreske uitzichten en gastvrije inwoners. De dag was een prachtige kennismaking met de natuurlijke schoonheid van São Miguel.

De adembenemende Sete Cidades meren

Dag 3: Langs de kust naar Ponta da Ferraria

Onze route voerde ons langs de kust via Feteiras en Candelaria richting Ponta da Ferraria. We maakten een tussenstop bij Miradouro da Ponta do Escalvado voor spectaculaire panorama’s en sloten de dag af met een ontspannend bezoek aan het strand van Mosteiros, waar we genoten van de zonsondergang.

Dag 4: Verbinding met de natuur

We wijdden deze dag aan het verkennen van de omliggende natuur, met een wandeling door het groene hart van São Miguel. De routes leidden ons door betoverende landschappen, waar de stilte slechts doorbroken werd door het gezang van vogels en het ruisen van de wind.

De natuur is erg bijzonder op het eiland

Dag 5: Ontdekking van Ponta Delgada

Een dag in Ponta Delgada betekende slenteren door de levendige straten, het bewonderen van de historische architectuur, en het proeven van lokale delicatessen op de markt. De stad bood een fascinerende mix van cultuur en geschiedenis, verpakt in een moderne, levendige sfeer.

Dag 6: Cascata do Segredo en Lagoa do Fogo

Ons avontuur leidde ons naar de verborgen schoonheid van Cascata do Segredo en vervolgens naar Lagoa do Fogo, een van de meest indrukwekkende meren op het eiland. De ongerepte natuur en serene rust van deze plekken waren een hoogtepunt van onze reis.

Dag 7: Boottocht langs de kust

Vandaag maken we een boottocht langs de kustlijn van São Miguel, dit bood ons een prachtige blik op het eiland, met de kans om dolfijnen en misschien zelfs walvissen te spotten. Het was een onvergetelijke ervaring die ons nog dichter bij de wonderen van de Azoriaanse natuur bracht.

Dag 8: Wandelen in Vale das Lombadas

Met een lokale gids verkenden we Vale das Lombadas, waar we meer leerden over de lokale flora en fauna. De wandeling was zowel educatief als inspirerend, en liet ons de diepere schoonheid van het eiland zien. Na een vermoeiende maar zeer gave wandeling door de natuur, doen we onze slippers aan en de rest van de dag ontspannen we heerlijk in en rond ons hotel.

Dag 9: Verandering van scène naar Povoação

We verhuisden naar een nieuw hotel in Povoação. Een uitvalsbasis vanwaar we de oostelijke kant van het eiland kunnen ontdekken. Na het inchecken in het hotel wacht ons een bezoek aan Cascata do Salto do Prego. De wandeling naar de waterval was als een tocht door een sprookjesbos, met een verfrissende duik als beloning.

🛏️ – Top hotels voor Povoação:

1. Hotel do Mar (Luxe optie)
  2. Casa Xadrez (Mooi interieur)
  3. Quinta do Quarteiro (Budget optie)

Dag 10: Noordoostelijke ontdekkingen

Deze dag was gewijd aan het verkennen van de noordoostelijke hoek van São Miguel, met stops bij Fajã do Calhau, Miradouro da Ponta do Sossego, en de charmante dorpjes Nordeste en Lomba da Fazenda. De landschappen hier waren onvergelijkbaar, met adembenemende uitzichten op elke hoek.

Chillen bij de watervallen

Dag 11: Reflectie en ontspanning

Onze voorlaatste dag brachten we door met rustige wandelingen in de omgeving, reflecterend op de avonturen die we hadden beleefd. We sloten de dag af met een heerlijke maaltijd, waarbij we proostten op een onvergetelijke reis.

Dag 12: Adeus, São Miguel. Adeus, Azoren.

Ontspannen en voldaan pakten we onze koffers en maakten we ons klaar voor de terugreis naar huis. Hoewel onze roadtrip ten einde kwam, wisten we dat de herinneringen aan São Miguel ons voor altijd bij zouden blijven. We brachten de huurauto weer terug en de vlucht terug naar Nederland was voorspoedig.

Deze 12 dagen op São Miguel waren meer dan een reis; het was een avontuur dat ons leven verrijkt heeft. We keerden terug met een diepere waardering voor de natuur, cultuur en keuken van de Azoren, en een verlangen om ooit weer terug te keren naar dit paradijselijke eiland.

Routekaart rondreis Azoren

Ontvang de leukste rondreizen die ik heb ontdek gratis in je inbox.

Mis geen avontuur en voeg je bij talloze andere reizigers en abonneer je op mijn gratis nieuwsbrief.

Hoi!

Ik ben Ralph, woonachtig in Spanje met mijn vrouw en kind. Roadtrips zijn mijn favoriete manier van reizen. Ik heb een aantal onvergetelijke rondreizen gemaakt, waaronder langs de Westkust van Amerika in 2014, Canada in 2015, en het noordoosten van Spanje in 2022. Daarnaast ben ik een groot fan van de diversiteit van Europa. Er is nog zoveel te ontdekken met elk land zijn unieke charme en cultuur.