Fly & Drive Aruba

Aruba is de A van de ABC-landen van de Kleine Antillen in Amerika en is qua grootte te vergelijken met het Nederlandse eiland Texel. Ondanks dat er in meerdere talen wordt gecommuniceerd, is Nederlands toch echt de officiële taal. Wel moet je rekening houden met een andere munteenheid, namelijk de Arubaanse florin. Aruba wordt gezien als een heerlijke zon-zee-strand bestemming en dat is wat wij ook hebben uitgeprobeerd. Aruba wordt niet voor niets One Happy Island genoemd, er zijn volop mogelijkheden om te ontspannen. Je zit niet veel in je huurauto maar geniet van alles wat het heerlijke eiland te bieden heeft.

Rondreis fly & drive Aruba

Rondreis ArubaWij landen op de internationale luchthaven Koningin Beatrix, in Oranjestad – de hoofdstad van Aruba. Dit is de enige luchthaven op Aruba en ook meteen een mooi startpunt voor een rondreis. Wij stappen in onze huurauto om direct te starten met ons avontuur. Het is nog vroeg op de dag, dus wij kunnen meteen genieten van een echte vakantiedag.

Aruba is niet groot, dus we kunnen dankzij onze huurauto het hele eiland verkennen. We rijden langs de kust naar Eagle Beach, terwijl we ondertussen in vakantiestemming komen bij het zien van andere parelwitte stranden onderweg. Het is lastig om geen duik te nemen, maar we willen toch graag naar Eagle Beach.   Zonsondergang Aruba
Eenmaal aangekomen parkeren we onze auto in een parkeergarage en lunchen bij Así Es Mi Peru waar we meteen even omkleden. Dan kunnen we eindelijk genieten van een middag op het stand. Om een uur of zes krijgen we trek en genieten we van de heerlijke tapas bij restaurant Las RamblasWe sluiten de dag af met een wandeling in de branding.

Vogel Aruba

De volgende morgen stappen we fris en fruitig in onze huurauto en nemen we afscheid van Eagle Beach. We hoeven maar een paar minuten te rijden want onze volgende bestemming ligt ernaast: het 50 hectare groot Bubali Vogelreservaat. Voor natuurliefhebbers zoals wij is dit bezoek echt een speciale beleving. Er leven naast de lokale vogels nog meer dan tachtig unieke trekvogels en er is een uitkijktoren om alles van boven te bewonderen. Prachtig!

Na een gezellige stop bij het dichtbijgelegen pannenkoekenrestaurant gaan we… snorkelen! Wij hebben dat gedaan bij Jolly Pirates Sailing Cruises & Snorkeling en dat was echt een gave beleving. Kijk hieronder maar eens:

Snorkelen

We vervolgen onze reis naar Faro California, een historisch uitzichtpunt in de top van Aruba. Dit is het hoogste punt van het hele eiland en biedt een prachtig uitzicht over Aruba. Wij hebben ook een rondleiding gedaan waarin je informatie krijgt over de indrukwekkende geschiedenis van de gerenoveerde vuurtoren.

Na een overnachting in het Ocean Z Boutique Hotel gaan we op weg Hagedis Arubanaar Natural Bridge, een ingestorte kalkstenen natuurbrug.
Het nabijgelegen park (Rock Garden) willen we ook graag bezoeken. We hebben zeker geen spijt van deze keuze, want het was echt overweldigend. De Lost River, de waterval, de grot en het indianenpark waren heel mooi om te zien. Als je in de avond gaat is er ook een licht- en geluidshow te zien.

We gaan verder met onze rondreis, en rijden via Fontein naar San Nicolas. Onderweg komen wij veel parken tegen, die wij zelf niet hebben bezocht. Voor San Nicolas liggen veel dorpjes die wij hebben bekeken. We zijn wat winkels ingegaan en hebben koffie gedronken in een gezellig tentje. Daarna reden we door naar het meest zuidelijke puntje van Aruba, om te gaan eten bij Big Mama Grill.

Aruba

Na de smakelijke maaltijd genoten we van de zonsondergang op het strand. De volgende en laatste dag stond ons een leuke activiteit te wachten: paintballen! We reden naar Parkietenbos Paintball Field en gingen van start. We rijden daarna voor de laatste keer naar het strand en gaan een hapje ten bij Amuse Sunset Aruba, wat vlakbij het vliegveld ligt. En dan zit onze rondreis er alweer op!

Paintball

Er is nog veel meer te doen dan dat wij deden, maar ook wij hebben in die paar dagen al veel van Aruba gezien. Een aanrader!

Bezienswaardigheden fly & drive Aruba:

• Royal Plaza Mall
  • Arikok natuurpark
  • Balashi goudmijnen bij Spaans Lagoen en Bushiribana aan de noordkust
  • Renaissance eiland
  • Alto Vista kapel

Deze reis is te boeken bij:

Of je nu een op maat gemaakte reis wilt maken, of een compleet pakket wilt- je kunt bij onderstaande reisaanbieders terecht.