Home » Fly & Drive in Noord-Amerika » Fly & drive rondreis Amerika » Fly & Drive Deep-South Amerika

Fly & Drive Deep-South Amerika

De zuidelijke staten van Amerika, ook wel The Deep South genoemd, zijn een droom voor muziekliefhebbers. Beleef de folk, blues, jazz en rock ‘n roll terwijl je over de eindeloze wegen rijdt en uitkijkt over de Mississippi. Proef echt soul food in New Orleans en verken de Amerikaanse geschiedenis op de plantages.

Inspiratie: onze rondreis Deep South van Amerika

Voor deze rondreis  kan je kiezen tussen Orlando of Atlanta als startpunt. Wij beginnen de reis in Atlanta, hoofdstad van de staat Georgia.

We ontdekken Downtown Atlanta en bezoeken het beroemde Fox Theatre . We picknicken in Centennial Olympic Park, waarna we een rondleiding volgen bij het CNN hoofdkantoor. We bezoeken het geboortehuis en het graf van Martin Luther King, Jr. en ‘s middags gaan we naar we de wijk Inman Park, die bekend staat om haar prachtige koloniale architectuur die we deze trip nog veel meer gaan tegenkomen.

De volgende dag rijden we naar het Tallulah Gorge State Park. In dit grote natuurpark genieten we van de Amerikaanse natuur met watervallen en enorme vlaktes. Let wel op voor beren! We kunnen maar geen genoeg krijgen van dit prachtige landschap en rijden nog door naar de Great Smoky Mountains voor een indrukwekkend uitzicht. Daarna rijden we door naar Nashville.

Eenmaal aangekomen in Nashville is het al laat en we hebben honger. We gaan naar een van de vele café’s en genieten van barbecuegerechten, koud bier en live muziek. Nashville wordt niet voor niks ook wel Music City genoemd en de volgende dag bezoeken we de Music City Hall of Fame en het Johnny Cash Museum. Vervolgens brengen we een bezoek aan een oude plantage en het indrukwekkende Parthenon.

Na de avonturen in Nashville brengt de auto ons naar de volgende muziekstad: Memphis. Hier bezoeken we Graceland, een must voor elke Elvis fan! Verder bezoeken we het National Civil Rights Museum Lorraine Motel en zien we het balkon waar Martin Luther King, Jr. werd omgebracht. De rest van de dag besteden we in het mooie centrum, waar we de dag afsluiten met een borrel en spareribs in B.B. King’s Blues Club.

We rijden langs de Mississippi richting Natchez. Het lijkt net alsof de tijd hier heeft stil gestaan en elk gebouw is wel een fotomomentje waard! Om deze reden worden er ook erg veel Hollywood films opgenomen in deze regio, zoals Walk The Line en The Help.

Onderweg naar New Orleans rijden we door Baton Rouge. Hier bezoeken we Louisiana State University. Deze universiteit heeft wel een heel bijzondere mascotte: Mike the tiger. Dit is een levende tijger die ze op de campus houden, dat willen we wel even zien! In de loop van de avond komen we aan in New Orleans. We slenteren door de Franse wijk en genieten van een echte soul food maaltijd: gumbo.

Boek je fly & drive vakantie bij één van deze aanbieders:

De volgende dag hebben we een tour geboekt langs de plantages met een bootrit door het moeras. Tijdens onze tocht zien we allerlei wilde dieren: slangen, wasberen, vogels en zelfs krokodillen. Deze krokodillen mag je ook voeren, als je durft!

Eenmaal terug in New Orleans gaan we nog even lekker sightseeën. We gaan langs de St. Louis kathedraal en Jackson Square. Als de avond valt sluiten we ons New Orleans avontuur af bij Willie Mae’s Scotch House. Hun gefrituurde kip is volgens velen de beste ter wereld. Kom wel op tijd want de rij om naar binnen te mogen kan erg lang zijn!

Langzaam beginnen we ons voor te bereiden op het vertrek naar huis. Het is nog een behoorlijk stuk van New Orleans naar Atlanta dus we nemen er de tijd voor. We ontbijten bij een waffle house langs de snelweg en vertrekken richting Montgomery. Hier verblijven we een nachtje en we bezoeken het Rosa Parks museum. Het is niet zo heel ver meer naar Atlanta en we besluiten nog een klein stukje om te rijden richting Huntsville. Hier zit het US Space & Rocket Center van NASA. Na deze te gekke afsluiter rijden we terug richting Atlanta, waar we de auto inleveren en de reis ten einde komt.

Zelf je fly & drive samenstellen?

Enthousiast geworden over een fly & drive vakantie? Maar wil je liever geen pakketreis en juist alles zelf regelen? Dat kan super makkelijk door gebruik te maken van onderstaande aanbieders.