mallorca

Fly & Drive Mallorca

Het subtropische Mallorca is een eiland in de Middellandse Zee dat deel uitmaakt van Spanje. Het eiland is bekend om zijn zonnige dagen, witte stranden en is daarnaast erg in trek als fiets- en wandelbestemming. Doordat het eiland relatief klein is, rijd je zo naar de verschillende plaatsjes en bezienswaardigheden op het eiland en is deze fly & drive goed te combineren met een relaxte zonvakantie.

Reisroute_Mallorca

Rondreis fly & drive Mallorca

Na onze koffers ingPalma Mallorcaepakt te hebben, brengt het vliegtuig ons in ongeveer 3,5 uur naar de hoofdstad van Mallorca. Palma de Mallorca, oftewel Palma, is naast de hoofdstad ook de grootste stad van het eiland. De stad telt zo’n 400.000 inwoners, de helft van de totale bevolking op Mallorca. Wanneer we na 8 kilometer rijden met onze huurauto Palma binnenkomen, parkeren we centraal in de stad om te voet verder te gaan. Al snel doemt de pompeuze La Seu op. Deze grote Kathedraal stamt uit de 13e eeuw en wordt als één van de mooiste van Spanje gezien. Uiteraard nemen we een kijkje in dit mooie bouwwerk en lopen vervolgens via de gezellige smalle straatjes naar het centrale plein van Palma. Plaça Major is een kleinere versie van het Plaza Mayor in Madrid. We ploffen neer op een gezellig terrasje om te genieten van het mooie weer en de fraaie gebouwen. Vervolgens nemen we nog een kijkje in de oude jachthaven van de stad en rijden daarna door naar de volgende bestemming van onze fly & drive vakantie.

Strand Mallorca

In een klein half uurtje komen we aan in het kustplaatsje Paguera, dat in het zuid-westen van Mallorca ligt. Paguera is een bekende badplaats met drie mooie stranden. Ook zijn er mooie wandeltochten te maken vanuit de stad. Wanneer we het mooiste strand hebben uitgekozen nemen we de rest van de dag vrij en lezen we een goed boek.

De volgende dag rijden we een stukje naar het noorden. We parkeren onze huurauto in Valdemossa en maken een wandeling door dit karakteristieke dorpje. We bekijken de piano van beroemde componist Frederik Chopin die hier een paar jaar van zijn leven doorbracht en drinken een drankje in het gezellige winkelstraatje van het dorp.

Halverwege de middag verlaten we Valdemossa en rijden we door naar Porte de Sóller. We maken een bezoek aan de geurrijke wekelijkse markt en bewonderen de mooie huisjes. Vervolgens nemen we de oude tram naar Sóller, om het historische centrum te bewonderen en tapas te eten. Een heerlijke afsluiting van de dag.

We rijden verder naarStadsmuur Alcudia het noorden. In een klein uurtje komen we aan in het stadje Alcúdia. Alcúdia staat bekend om haar Middeleeuwse bouwstijl en de bijbehorende stadsmuren. We maken een wandeling over deze oude muur en puffen lekker uit in de oude Arabische haven van de stad.

Vervolgens rijden we verder naar de plaats Artà in het noord-oosten van Mallorca. Artà is een sfeervol en authentiek Spaans plaatsje met een relaxte sfeer. We nemen een kijkje in de net buiten de stad gelegen Sant Salvodor kerk. Deze oude kerk is gebouwd op een heuvel en vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht over Artà en de groene omgeving. We maken een wandeling in de omgeving van Artà en rijden daarna weer door naar de kust.

Wanneer we aankomen in Cala de Millor schuiven we aan  bij een restaurantje op de gezellige boulevard en praten we na onder het genot van Spaanse tapas. De volgende dag staan we op tijd op om een verfrissende duik te nemen in zee. Als we geluk hebben zien we vrolijke dolfijnen langs zwemmen!

Beach Mallorca

We rijden door naar Sa Ràpita. Dit dorpje kenmerkt zichzelf door het strand, dat meer dan een kilometer lang is. In het zuiden van Mallorca zijn de golven hoger dan in het noorden, dus hebben we de gelegenheid om te surfen.

Wanneer we bruin en wel weer in de huurauto stappen, rijden we door naar de eindbestemming van onze fly & drive vakantie: S’Arenal. Hier installeren we ons in één van de vele comforatabele hotels en rusten de laatste dagen lekker uit aan het witte strand. Een mooie afsluiting voor een ontspannen en afwisselende fly & drive vakantie.

Bezienswaardigheden fly & drive Mallorca

• La Seu kathedraal
  • Sóller
  • Sant Salvodor kerk

Boek deze fly & drive bij:

Wil je een volledig verzorgde fly & drive vakantie boeken? Kijk dan eens naar het mooie vakantie aanbod van de volgende aanbieders: