Fly & Drive Engeland

Engeland is het grootste land binnen het Verenigd Koninkrijk. Ondanks dat het maar op een kleine steenworp afstand ligt, is het een ontzettend leuke bestemming voor een fly & drive vakantie. De stadse drukte in Londen is niet te vergelijken met de schilderachtige dorpjes aan de zuidkust, het imposante Stonehenge of rijd door naar de mooie landschappen van Wales! Kortom: de perfecte locatie voor een rondreis.

Rondreis fly & drive Engeland

Het is maar een korte vlucht naar Londen. Eenmaal geland checken we in bij ons hotel. We halen de huurauto op maar deze parkeren we vandaag bij het hotel, zo kunnen we nog een dagje sightseeën in Londen. Het is een mooie lentedag en we lopen van Buckingham Palace naar St. Paul’s cathedral en vervolgens langs de Big Ben. We steken de Theems over naar Southbank. Dit is een leuke wandelroute op deze zonnige dag. We eten wat bij een foodtruck en lopen door naar de London Eye.

Gelukkig hadden we al tickets gereserveerd want de rij is erg lang, dus dat scheelt tijd! Vanuit het enorme reuzenrad kijken we uit over heel Londen. De stad ziet er nog mooier uit in de namiddagzon! Vervolgens stappen we in de metro richting Picadilly Circus en eten we daar in de buurt wat. We hebben wel veel gelopen vandaag dus we gaan op tijd terug naar het hotel zodat we morgen goed uitgerust aan onze rondreis kunnen beginnen.

Na het ontbijt stappen we in de auto richting Brighton. In dit gezellige kustdorpje lopen we rond door het centrum en bezoeken we de bekende pier. Hier eten we fish & chips en drinken we een pint. Brighton straalt gezelligheid uit en we vermaken ons goed. Vervolgens sluiten we de dag af in een pub en maken we ons klaar voor morgen.

We vertrekken vroeg want we hebben een mooie tussenstop te maken: Stonehenge. Nadat we deze indrukwekkende bouwwerken hebben bekeken rijden we door naar Bath. Deze mooie Romeinse badplaats staat net als Stonehenge op de UNESCO werelderfgoedlijst. We blijven hier twee dagen. We lopen vooral veel rond omdat alle architectuur zo mooi is en we bezoeken de spa waar Bath bekend om staat.

Vanuit Bath rijden we door naar Oxford. Dit stadje staat bekend om haar universiteiten. Misschien ken je bepaalde stukjes Oxford ook wel uit de Harry Potter films! We volgen een rondleiding en lopen langs alle universiteiten en bezienswaardigheden. We verblijven in een knus hotelletje en vertrekken vervolgens richting Birmingham.

Op weg naar Birmingham rijden we door de Cotswolds. Deze regio staat bekend om alle sprookjesachtige bebouwing en de mooie landschappen. Na een aantal tussenstops bereiekn we Birmingham. We slenteren wat door het centrum en verkennen de stad. Na een goede nacht slaap rijden we door richting Liverpool: de stad van The Beatles! We volgen hier een Beatles en bezienswaardigheden tour langs alle bezienswaardigheden. Liverpool heeft een jong en industrieel karakter. We besteden hier nog een dag in Bluecoat, het centrum, waar we lekker shoppen bij alle kleine boetiekjes en genieten van de hippe eettentjes.

We gaan door naar York. In de loop van de middag komen we aan in dit mooie stadje. We wandelen over de oude stadsmuren en bekijken de kathedraal. De kathedraal is geheel in gotische stijl en het is een van de grootste van Europa. De rest van de dag slenteren we door alle pittoreske straatjes en we sluiten de dag af in een pub. Na een goed ontbijtje stappen we weer in de auto richting Cambridge. Het is best een stuk rijden, maar we stoppen gewoon af en toe op leuke plekjes.

Meer foto’s van Engeland zien? Bekijk dan onze Pinterest!

Cambridge is een universiteitsstad, net als Oxford. We zijn wel een beetje moe van de rit en daarom maken we een boottochtje over de rivier de Cam. Vervolgens gaan we voor een afternoon tea met scones en jam, zoals het hoort. We doen het lekker rustig aan vandaag. De volgende dag bezoeken we nog wat universiteitsgebouwen en rijden we terug naar Londen. Hier leveren we de auto in en in de avond vliegen we weer naar huis. Eenmaal in het vliegtuig beseffen we pas hoe veel verschillende dingen we eigenlijk hebben gezien, en dat in één land! Er is nog zoveel meer te zien in Engeland, we gaan zeker nog terug! Het wordt wel weer even wennen om weer aan de goede kant van de weg te rijden in Nederland!

Bezienswaardigheden fly & drive Engeland:

• Yorkshire Dales
  • Windsor Castle
  • Muur van Hadrianus
  • Westminster Abbey
  • Nationaal Park New Forest
  • Wembley Stadium

Deze reis is te boeken bij: