costa-rica

Fly & Drive Costa Rica

Het in Midden-Amerika gelegen Costa Rica grenst aan zowel de Stille als de Caribische Oceaan en kent een enorme natuurlijke diversiteit. Costa Rica betekent letterlijk “rijke kust” en is daarnaast één van de modernste landen van Midden-Amerika. Daarom is dit land een ideale locatie voor een spannende fly & drive vakantie. Laat je verrassen door de prachtige stranden, de ongerepte oerwouden en de gezellige plaatsjes die Costa Rica rijk is.

Rondreis Costa Rica

Rondreis fly & drive Costa Rica

Onze reis naar Costa Rica begint met een goede voorbereiding. Na onze tas goed te hebben ingepakt en alle documenten op orde te hebben vertrekken we naar de luchthaven en vliegen we via Madrid, Atlanta of Miami naar de hoofdstad San José. San JosëSan José doet pas sinds de 19e eeuw dienst als hoofdstad van Costa Rica en is vernoemd naar de lokale beschermheilige van het gebied. De stad ligt in een vruchtbare vallei tussen de koffieplantages. Nadat we ons hebben geïnstalleerd maken we een wandeling door de karakteristieke Latijns-Amerikaanse straatjes van de stad. Er is overal wat te zien en te beleven. Op de hoek zitten twee mannen een spelletje te spelen en op het centrale plein staat een bandje gezellige muziek te maken. We bezoeken de markt en proeven van de lokale specialiteiten van het land. Tip: Neem de tijd voor een kopje Costa Ricaanse koffie!

Na dit culturele begin van onze reis rijden we met onze huurauto naar de actieve Poás vulkaan, die op een steenworp afstand van de stad ligt. We hebben kans om vloeibaar lava te zien, erg gaaf! Na deze gloeiende onderneming vervolgen we onze fly & drive vakantie richting het oosten van het land. In een kleine vier uur rijden zien we de kustplaats Puerto Viejo de Talamanca aan de horizon verschijnen. De liefhebber kan onderweg een tussenstop maken en een mooie wandeling maken door de jungle. Hier heb je kans om slangen te spotten!

Deze reis is te boeken bij:

In Puerto Viejo de Talamanca heerst een totaal andere sfeer dan in de rest van Costa Rica. Men spreekt hier Engels, en is voornamelijk van negroïde afkomst. We bezoeken een restaurant met een uitstekende keuken en genieten van de zwoele Caribische muziek. na het eten hebben we de keuze om te ontspannen op het strand, of een excursie te maken naar de lokale indianenstammen van Costa Rica, een unieke en steeds zeldzamer wordende mogelijkheid.

We verlaten Puerto Vieja de Talamanca en reizen door naar Tortuguero National Park. Dit aan de kust gelegen park kent een enorme natuurlijke diversiteit. We huren een boot met lokale gids en varen via smalle riviertjes door het jungle-achtige landschap. Onderweg spotten we apen, luipaarden, krokodillen en de zeer giftige kleine kikkertjes van Costa Rica.

De dag na onze junglesafari staan we heel vroeg op om een speciaal moment te beleven. We gaan onder begeleiding naar het strand en wachten. Na een tijdje komen er zeeschildpadden het strand op om eieren te leggen. We leggen deze unieke gebeurtenis vast op camera, duiken nog even ons bed in en rijden daarna door naar Fortuna.

Fortuna CostaR RicaFortuna ligt aan de voet van de grootste vulkaan van Costa Rica: de Arenal. We hebben de mogelijkheid om een deel van de vulkaan te beklimmen, een spectaculaire tocht! In de middag gaan we op een zogenaamde vogeltocht. Tijdens deze tocht spotten we de meest exotische vogels ter wereld. Een echte must!

De volgende dag rijden we met onze huurauto dieperMonteverde
de jungle in, waarmee we in Monteverde aankomen. Monteverde is met temperaturen van rond de 18 graden een verrassend koel oord. Monteverde staat wederom bekend om de enorme diversiteit in flora en fauna. We maken prachtige wandelingen door het gebied en nemen de “Sky Walk”, een 40 meter hoge loop- en tokkelroute tussen de boomtoppen door. Als je maar geen hoogtevrees hebt!

De volgende en voorlaatste bestemming van onze route is Corcovado. Op de weg naar deze mooie plek, maken we een stop in Vergel de Punta Mala, waar we bultrugwalvissen kunnen spotten of een spannende kanotocht door de jungle kunnen maken. Hierna rijden we snel door naar Corcovado. In dit reservaat komen alle exotische dieren voor die je je maar kunt voorstellen. Spot jij de panter of de jaguar? Succes!

Manuel Antonio Costa RicaNa een intensieve junglesafari rijden we door naar de eindbestemming van onze fly & drive vakantie: Manuel Antonio. In dit kleine plaatsje is de unieke combinatie van prachtige stranden, dichte jungle en rotsformaties te vinden. Moe maar voldaan van een intensieve reis kunnen we hier zwemmen in de blauwe zee, snorkelen en terugkijken op een prachtige fly & drive vakantie naar Costa Rica!

Bezienswaardigheden fly & drive Costa Rica

• Poás vulkaan
  • Tortuguero National Park
  • Arenal vulkaan
  • Sky Walk Monteverde
  • Corcovado National Park

Deze reis is te boeken bij:

Wil je een volledig verzorgde fly & drive vakantie boeken? Kijk dan eens naar het mooie vakantie aanbod van de volgende aanbieders: